onsdag 7 december 2011

SKAKA HAND.


På måndag hade vi vår första biologilektion. Eftersom det är vinter ( även om det inte finns någon snö), har jag ändå lyckats dra på mig en förkylning.
Så då alla i klassen börjar tränga sig in i klassrummet, börjar min näsa rinna totalt. 
I en trängsel bland 30 personer, finns det ingen möjlighet att få ner handen i väskan och dra upp en näsduk. Att en snubbe står och pratar med mig och konjikter? (eller något i den stilen) som tydligen ska ha något att göra med kostymklädda män?, gör situationen inte lättare. Det enda jag kunde göra var att torka av snoret i handen. Ingen såg ju ändå, alla var fullt besatta av att prata och tränga sig in i klassen. Det går jävligt långsamt, och skaran av människor som ska in klassen blir inte ett dugg mindre.

Det är först då jag inser varför det tar så länge för alla att komma in i klassen. Läraren står nämligen och skakar hand och presenterar sig för alla ensikilt. Där står jag med min snorfyllda hand. Det finns ingen utväg. Det enda jag kunde göra var att snällt sträcka ut min snoriga hand, och skaka hand.
Stackars människa. Det är just dethär som kallas dropp smitta.

Heidi, snorig droppsmittare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar