söndag 26 augusti 2012

"DU BEHÖVER INTE VARA RÄDD"


Igår var jag ute och gick. Hela luften var fyllda av småa flugor, bin och andra nyfödda insekter. För att undvika faktum att få din redan, genomstockade allergi näsa och dina kliande ögon fyllda av knott, gick jag och höll händerna framför mina solbrillz.
Då du går där med händerna framför ögonen hör du plötsligt ett "hej!". Böjer dig upp, fortfarande med händerna framför ögonen och får syn på en älgjägare.

"Du behöver inte vara rädd för mig" säger jägaren.

Först då inser jag att snubben tror jag går runt med händerna för ögonen eftersom jag är rädd för honom. Bestämmer mig för att ta bort händerna för att han inte ska tro det var honom jag var rädd för. Då jag tagit bort händerna inser jag faktum att nu, om någonsin, trodde han verkligen det var honom jag var rädd för.

Jag är ett sant nöje att stöta på under mina kvällspromenader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar