onsdag 7 december 2011

SUDDAREN.



Idag på biologin skrev vi väldigt mycket. Så pass mycket att jag inte hängde med och hade chans att skriva snyggt, vilket resulterade i ett hav av snurriga blyertsbokstäver i häftet. Då texten på smartboarden äntligen var slut, och vi blev tillbedda att göra uppgifter, tog jag och renskrev allt med bläckpenna, och suddade ut alla blyertbokstäver. Ett väldans hav av sudd. Skuffade ner det på golvet. Forsätter renskriva, skuffa ner suddet på golvet.

Till sist är jag klar med renskrivandet, och skuffar ner den sista oceanen av sudd på golvet i segergest.
Det är först då jag upptäcker att den okända person som sitter brevid mig, har sin väska, öppen på golvet. Och i väskan, låg ett stort hav av sudd.

Heidi, seglar helst på spegelblankt hav.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar