måndag 4 mars 2013

Mjölkpaketen.

Idag skulle jag handla.

Klockan var 5. Hela affären var proppfull av kunder som så snabbt som möjligt ville komma hem med sina matkassar.

Det är jag som står i kassan. Medan kassatanten drar varorna på bandet, passar jag samtidigt på att plocka i, för att på ett effektivt sätt ta vara på tiden, och få processen att löpa snabbt.

Då jag är som mest upptagen med packandet, läser kassatanten upp summan. Jag lämnar snabbt plastpåsen för sitt öde på bandet, och går till apparaten för att betala.

Jag hinner bara komma till apparaten, då något smäller hårt. Något faller till marken. Vänder mig om. Ser en plastpåse ligga mörbultad på golvet. Plastpåsen med de 4 mjölkpaketen.

Går fram för att plocka upp påsen. Det är en allt annat än rolig syn jag möts av då jag tittar ner i plastpåsen. 2 liter mjölk flyter runt i påsen, och de resterande två mjölkförpackningarna, flyter oskyldigt runt i den. 

Nu kunde man kanske eventuellt tänka sig att affären, såhär mitt i 5ans rusning, skulle ha haft så kallad kundbetjäning, och såvida kunde ha tagit påsen med de 4 litrarna bakom disken, och bett mig springa efter nya, hela mjölkförpackningar.

Men icke. Kassatanten plockar nonschalant fram en bocks med näsdukar, och uppmanar mig att torka av de hela mjölkpaketen, inklusive rullbandet, som hon själv klottat ner, då hon tog sig möjligheten att beskåda mästerverket i påsen.  

Där står jag då och torkar av dyngsura mjölkpaket i kassan, medan den 10 meters långa kassakön bara blir längre och längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar