måndag 11 mars 2013

Let it rain over me.

Igår skulle jag laga mat. Med tanke på att jag är inneboende hos föräldrarna, och såvida är van med att komma till färdigdukat bord varje dag, är mina matlagningskunskaper inget jag går och stoltserar runt med.  

Söndagen till ära, hade min mor ändå bett mig fixa lunch tills resten av familjen kom hem. Det började bra. Jag dukade bordet snyggt och sakligt. Stekte kyklingen. Plockade fram tillbehör.

Sen skulle jag koka ris. Står väldigt länge och läser på förpackningen hur man skulle gå tillväga. Då jag efter 10 minuter senare läst klart den 2 rader långa beskrivningen, var jag beredd att börja.

Så skulle jag öppna den oöppnade risförpackningen. Övervägde länge var man skulle öppna förpackningen. Hittar ingen flik på hela förpackningen, så börjar hysteriskt trycka och riva på hela paketet, i hopp om att hitta en öppning. Till slut hittar jag öppningen. Jag vänder paketet upp och ner och drar i öppningsfliken.

Då händer det otänkbara. Hela jävla paketet pricker. Rasar sönder.

Jag hittar mig i ett regn av jasmin ris. Reaktionsförmågan är långsam. Riset flyger åt alla de håll och kanter.

Innan jag hinner ta destu närmare fasta på vad som egentligen försegår och såvida göra något åt skadan, hittar jag mig själv i ett kök, med 1 kg okokt ris utspritt över hela köksgolvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar