söndag 20 januari 2013

Promenaden.

Jag har för vana att gå på en promenad varje kväll. Eftersom snön breder ut sig så långt ögat når, är det en fördel att vara varmt klädd.

Min promenad outfit ser ut enligt följande:
En tjocktröja, en tjock jacka, utebyxor, en enorm mössa, världens längsta halsduk stramt lindad runt halsen samt en alldeles för tajt limegrön reflexväst. Håret har jag instoppat i en knut på huvudet, och det enda som skymtar mellan den långa halsduksturbanen och mössan, är två gigantiska, röda kinder.
Då man är varmt klädd och rör på sig snabbt, får man varmt. Övervägde otaliga gånger under en 1.5 km lång sträcka att dra upp jackan. Dock skull det ha sett för suspekt ut, så jag försökte hålla ut.

Då det var 0.5 km gav jag upp. Måste. Ta. Av. Jackan. Nå, eftersom en endaste bil inte passerat under de senaste 30 minuterna, fann jag det okej att ta av jackan.

Börjar stressat dra av mig ytterkläderna, i takt med då jag går. Uppstår gigantiska problem då reflexvästen är knäppt på magen, och jag inte når jackans dragkedja.

Då jag står som mest förbannad på jackan, reflexvästen och livet överlag, och står och slår hysteriskt runt mig med vantarna och reflexvästen i all världens riktning, kommer de. En parad bestående av 10 bilar.

Inte en chans att de missade mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar