måndag 21 januari 2013

Mina stackars, små händer.

Måndagsmorgonen har börjat fartfyllt.

Tio minuter innan jag skulle åka till skolan tog jag spontanbeslutet att kapa mina långa monsternaglar. Avkapningen går fint. Då jag ändå för en gångs skull har på ett flow, bestämmer jag mig för att måla naglarna.

Håsar snabbt på ett lager av vitt nagellack på mina naglar. Dock blir färgen så tunn, att jag bestämmer mig för att pensla på ett till lager.

Bra bra. Mina naglar förvandlas till världens finaste och jag är glad. Det är då jag inser att jag skolväskan är opackad. FEM minuter tills bilen går.

Blir i panik. Håvar åt mig alla böcker, pennor och allt annat väsentligt skräp från skrivbordet, i världens fart ner i väskan. Allt bra.

Då jag kommer in i WC:n inser jag faktum. Mina nymålade vita naglar är helt förstörda. Det andra lagret av nagellack hade tydligen inte hunnit torka, och nu består mina naglar enbart av gigantiska fossil imitationer.

"ÄSCH, MEN SHIT THE SAME" tänker jag. Drar handen i äkta Hollywood swing, snabbt genom håret.
Någon enstaka sekund senare inser jag faktum.

Nu har jag inte bara gigantiska fossil imitationer på naglarna. Nu har jag även vita nagellack klumpar i håret SAMT ett 10 cm långt, vitt nagellacksträck mitt i pannan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar