söndag 20 januari 2013

Mohombi.

Den 23:dje December befann jag mig på Stockholms tunnelbanestation. Jag hade precis uträttat det sista av julshoppingen, och hunnit genom alla affärer jag velat besöka, trots gigantisk trängsel. Nu var jag i sån fruktansvärd julstämning.

Hela tunnelbanestationen var i liv. Människor sprang med proppfulla kassar för att hinna med tåget, reklamutdelare delade ut blåa kuponger och människor svettades inne på proppfulla Åhlens. Människor sprang åt alla dess håll. Småbarn skrek.

Där står jag i sån enorm julstämning på Stockholms folkfylldaste tunnelbanestation. Mitt i allt överstiger min julstämning så pass högt, att jag omedvetet av något, närmast jämfört reflex, börjar sjunga "Nu tändas tusen juleljus", för brinnande hals.  

Jag kör ner för den 4-riktade rulltrappan trallandes. Oj så bra det känns. Jag känner mig så glad.

Det är inte förrän ett alldeles för bekant ansikte passerar i rulltrappan emot, som jag inser vad jag håller på med.

Jag står och vrålar julsånger mitt i folkrusningen. Artisten Mohombi passerade mig just.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar