fredag 21 december 2012

Fem före ihjälkörd.

Ei nej, det var nära. Att jag blev ihjälkörd alltså. Av en, som min högstadiekompis kallade det, bulldozer.



Kommer lugnt gåendes mot skolan över övergångsstället, då den kommer farandes rakt EMOT mig. Känner hur vi har ögonkontakt - bulldozerns lyktor och jag. Känner vibrationen i marken. Blir i hysterisk panik. Chansar snabbt och går ut på BILBANAN. Överlever.

Hinner bara till nästa övergångsställe då jag hör grymtande igen. DEN KOMMER IGEN.
Denhär gången bakom mig. Får ju satan springa som fäen.
Ser hur dens lyktor kommer närmare och närmare bakom mig. Den kör hårdare och hårdare. Jag är i panik. Springer för mitt liv. MÅSTE hinna vika in på skolgården innan den hinner ifatt mig. SPRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIING HEIDIIIIIIIIIIIIIIIIIII, SPRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINGG

Ojj hjälp vad jag sprang. Sprang för mitt liv.
Då den just är på väg att ta mig, och jag inser att jag dör i en bulldozerolycka istället för i jordens undergång, kör den plötsligt ut på vägen.

Pulsen i 2000. Men jag överlevde. Jag överlevde. MEN HÄRREGUD, JAG ÖVERLEEEVDE!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar