fredag 21 december 2012

Räven traskar över isen.

Det här är en dålig dag. Ärligt talat, en riktig satans dag. Nu tänker jag inte på Maya indianeras förutspående om undergång, snarare faktum hur jag ska överleva skoldagen.

Min skoldag skulle bestå av EN lektion från 08.15-9.30
Efter det skulle jag ha en 2½ timmes håltimme. Sedan avsluta dagen med ringlekar med resten av skolan.

Eftersom jag bara skulle ha haft en lektion, försökte jag övertala modern min att få vara hemma och vila mig. Jag menar, att missa EN liten timme, kan inte göra SÅ stor skillnad.

Mamma var allt annat än positiv till min idé. Skickade iväg mig till skolan.
Och nu blev det tydligen inte bara en skoldag bestående av en lektion från 8.15-9.30

Nej, för nu för sjuttons gubbar, tvingas jag vänta till klockan FYRA, 16.00 på att få skjuts hem.

Ser framemot en underbar dag. Speciellt med tanke på att varenda kotte i min umgängeskrets har tagit ut en ledig dag. Jag däremot, får sitta ensam i hörnet längst bak i matsalen och knapra i mig min tomtegröt.

(to my ladies: JAG TAR FÖR GIVET ATT NI FÅR OTROLIGT STORA SAMVETSKVAL NU DÅ NI LÄSER OM MIN ENSAMHET!!!!!) 

1 kommentar:

  1. JA FOR IT NA FÖ JA TRODD TU IT SKU FAR, å ja vila it va sjölv i skola :D hahaha, men du fick ju dagdröm ifred nutå hahaha :D

    SvaraRadera