söndag 22 juli 2012

"MAYBE 21?"

- tidsinställt inlägg while I'm in Italy -

Denna soliga vinterdag hade vi 30 gäster från Belgien, Turkiet & Norge på besök på biologitimmen.
Läraren ville veta hur många gener människan har. Ingen i klassen svarar. Ironiskt nog följs det av ett "Heidi, what do you think?"
Jag känner hur gästernas blickar kör runt i klassen för att få ögonkontakt med dendär Heidi, för att slutligen fästa sina blickar på mig.
Jag var alldeles säker på att människan har 21 gener. Kände ändå att jag inte ville framstå som värsta freaket så körde "I don't know". Jag menar, de stirrade redan väldans mycket på mig.
"Okay guys, the human body has 25 000 genes" säger läraren.


Jag är bra på att gissa. Jag var ju endå ganska nära.


// Heidi, chansare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar