onsdag 14 mars 2012

" I'LL SAVE YOU!! "

Idag skulle vi spela teater. Alla hade egna roller. Jag skulle spela en bitter pojke, som bestämmer sig för att ge igen åt mördaren som skjöt hans mamma och syster. Jag har 1 replik i den 5 minuters långa teaterpjäsen.
Först ska jag fejkgråta och snyfta enormt, sedan ska jag ropa allt vad jag kan "I'LL FIND YOU", när mördaren springer iväg.

Sedan kör det igång. Allt går bra.
Det blir min tur.
Jag drar till världens bästa snyft, fejkgråt och sedan vrålar jag ut det.
Det blev dock inte riktigt som planerat.
"I'LL SAVE YOU!!!!!" vrålar jag ut med enorm röstkapacitet över hela klassen.
Väntas nu, save the murderer that just killed my mother and sister? Lite fel blev det väl.
Dock fick jag efteråt höra feedback att mitt kroppspråk var så tydligt och att ingen någonsin kunnat tänka sig att jag skulle vråla sådär, så alla nog förstod att jag var på väg att göra allt annat än save the murderer.
Bra Heidi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar