tisdag 20 mars 2012

FAME.

Idag hade vi vikarie på finskan.
Jag kommer insjungandes Diddy Dirty Money's "I'M COMING HOME, I'M COMING HOME, TELL THE WORLD I'M COMING HOME!" då lektionen börjar.
Vikarien ska ha namnuppror. Hon förklarar att hon tycker att det finns flera ansikten som hon känner sig ha träffat på förr.
 
Så får läraren för sig att hon högt ska gå igenom vilka hon tycks sig känna igen. Hon svänger ansiktet ett par varv nogrannt runt i klassen. Jag ser tydligt på hennes kroppsspråk vad hon försöker komma fram till. Hon säger inga namn hon tycker sig ha träffat på förut. Jag väntar bara att hon ska få det utsagt.
"Sinut tunnen tavanneeni ennen. Mehämme olemme varmasti tavanneet ennen?!"
Det är surprise surprise mig hennes blick stannat på.
Sedan går hon in på världens forskningsprojekt var vi kunnat träffa på varandra.

Dethär med "flera personer" var oväntat, det är intressant att jag tycks ha blivit omvandlad till plural på siståne. Och att hon kände tyckte sig känna igen just mig. 
Snart kommer väl dagen då jag börjar förknippas som en offenciell person, en maskot för skolan...
Som Naturi naughton sjunger: "FAME, I'm going to live forever"

Er första reaktion då ni ser bilden
"NEJ MEN, NU MINNS JAG! HENNE HAR JAG MÖTT PÅ GATAN NÅGON GÅNG!!! VARFÖR HÄLSADE JAG INTE!?"

Ungefär så. I'm fame. HAHA

(ps. jag är amatörfotograf och bilden gör verkligen inte rättvisa)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar