torsdag 2 februari 2012

FÖR ALLA OSS SOM LÄSER INSTRUKTIONERNA NOGRANNT.

Under den här provveckan har jag hittills haft 4 prov. På tre av dem har jag fått blackout.

Idag hade jag matteprov. Första frågan gick galant. Sedan for det. Blackout, panikdrabbades och förstod ingenting. Så fördrev tiden med att delvis 1) titta på människors ansiktsuttryck då de kämpade med uppgifterna 2) försöka komma på en uträkning. Det sistnämda slutade med att jag funderade på helt andra saker.
Sedan tog jag mig själv på bar gärning. Nu måste du försöka räkna uppgifterna. Sista uppgiften var en riktig killer. Också på den fick jag blackout. Satt i 1 timme och försökte komma på en lösning.
Medan en efter en lämnade klassen satt jag och försökte komma på något.
Då det var 5 minuter tills vi skulle lämna in, kom jag på värsta lösningen. Klottrar snabbt ner svaret.

Då jag kom till maten frågade min klasskompis vilken fråga jag valde att lämna bort.
"INGEN?!, varför skulle jag ha lämnat bort en", undrade jag.
"Alltså det stod ju tydligt att du fick lämna bort en fråga..."
Tack så väldans mycket. Nu satt jag bara 1 timme (!) för mycket och funderade på något jag hade haft chansen att lämna. Det är bra att jag läser instruktionerna.

Förövrigt kommer jag inte passera gränsen vid en 4a.
Känns speciellt bra med tanke på att jag steg upp klockan 6 imorse, för att öva...

// Heidi, bitter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar