torsdag 19 januari 2012

FÖR SMÅ, OTÖJLIGA FINGRAR.

Idag skulle jag, än en gång försöka lära mig spela gitarr, dvs. få tonerna att ringa ut så de inte låter som stela tvättlinor som vajar i blåsten (som de förövrigt gör nu).

Det hela misslyckades. Än hur mycket jag försökte blev det bara tvättline toner. Min kompis fick stå och böja mina fingrar åt all världens håll för att försöka få det att bli något.
Till sist konstaterade vi varför det lär som vajande tvättlinor när jag spelade - mina fingrar är väldigt icketöjliga och korta. Ett helt finger klarar inte att täcka tre strängar.

Efter att min kompis stått tappert, i about 30 minuter och försökt få mina fingrar att nå banden, tog vi till slut beslutet - det var nog bättre om jag spelade bas istället.
Och det kära vänner, gick suveränt.

// Heidi, gitarrist med allt för småa händer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar