torsdag 19 januari 2012

FILMANDE PÅ TYSKA.

Vi håller ju på med filmande av en egen tyska film, som ska handla om oss själva. Vi jobbar i grupper på tre. Igår filmade vi in den första gruppmedlemmens film, den tog 5 minuter att filma in.
Idag skulle jag och den tredje personen få våra filmer filmade. Först filmade vi in hans film, tog 10 minuter. Jag satt och vrålskrattade hela tiden så vi fick ta om igen och igen. (Dock skrattade resten av gruppen med mig, så jag bidrog med bra stämning) Till sist var hans film klar.
Resten av timmen, dvs. 55 minuter hade vi sparat till min film.

Då jag äntligen förklarat min ytterst invecklade, hit å dit springande plan ska vi börja filma. Sätter mig ner, det går ca 9 sekunder - och ett pipande hörs. Går till mina stackars gruppkamrater, tar tag i kameran och möts av en blinkande "minneskortet fullt" ruta. PERFEKT TIMING!!!

Jag förklarar för mina gruppkamrater att jag måste radera en massa. Går totalt random iväg och lämnar gruppkamraterna sittandes. JAG MENAR, jag kan ju inte radera bilder då de ser, med tanke på allt sjukt som finns i min kamera.

Går alltså och sätter mig i ett mörkt rum och ska försöka börja radera bilder. Inte det lättaste kan jag säga - då jag inte har en jävla aning vilka bilder jag har laddat upp på datorn. Bara 2000 att chansa på.

Då jag kommer tillbaka 15 minuter senare är mina gruppmedlemmar inte speciellt glada.
Ska just börja räcka över kameran till filmaren som var som argast, så vi kan börja spela in igen. "Heidi, kanske vi ska ta din mobilkamera istället?"

Och det gjorde vi. Jag sprang mellan stafflin i keramiksalar, imiterade pluggande skolelev och målade i luften. Den här filmen ska alltså handla om mig själv. Mina gruppkamrater följde irriterat efter mig.
Sedan var det dags för intervjun, som man skulle kunna utantill. Själv satt jag med pappret framför mig, läste av, viskade till min kompis hur man skulle svara - och såg ut som jag kommit från jomppatimme.
Trevligt om filmen ska spelas upp i klassen.

// Heidi, har filmen med den bästa kvaliteten. Mobilkameran hade 2mpx.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar