fredag 19 augusti 2011

UTFLYKTSDAG - 18.8.2011

Orkade inte skriva igår, var en rejält fartfylld dag.

Hade två vanliga lektioner, käkade och trängde oss sedan in i två bussar för att med resten av första klassisterna sticka på utflyktsdag ut på havet. Efter att ett tiotal personer inte fått plats, och att det hela slutat med att dessa hamnade sitta på golvet, körde bussen iväg.

Väl framme fick vi order att i grupp traska en naturstig på 3 km & gå upp i ett utskiktstorn där vi väl på toppen attackerades av flygmyror, vilket fick oss gå ner snabbt igen. Sedan forsatte vi gå mitt i höstliga skogen, jättekul med tanke på min svampfobi. Svampfobi? - Jaadå. Skrek så fort jag såg en svamp, vilket resulterade i att läraren & klasskompisarna fick sparka bort svampar, ställa sig framför svampar, få mig att tänka på annat & varna mig för svamparna. Så där gick jag och skrek, och hela klassen inklusive läraren skrattade åt mig hela vägen. Någon måste ju bjussa på sig själv för att bilda bra klassammanhållning! Och denna någon var tydligen jag. 
Så det var alltså tredje dagen och jag blev tydligen redan klassens pajas. Helt okej, eller? Då ska jag inte nämna hur många i andra klasserna som hörde mina skrikanden (och dessutom mötte oss då vi gick i skogen), vilket resulterade i att alla glodde & flinade då jag kom tillbaka fortfarande levande från skogen. Men liksom - accept me as I'am, or see me walk away.

Efter promenaden hann vi också ha lekar i form av att balaserna med visst antal fötter i gruppen, springa runt en stående käpp ett X antal varv för att sedan yrande springa tillbaka och växla till nästa - och en lek i form av att bilda längsta snöret av kläderna vi hade på oss, där min grupp förövrigt kammade hem segern. Kändes grymt att alla kämpade för samma mål, vi hjälptes åt att dra snörerna ur varandras skor, band ihop jackor, hörlurar & byxor. TACK FÖR EN UNDERBAR DAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar