måndag 14 januari 2013

Sen kom det fram att jag var den enda som inte var seriös på bilden.

Klassen skulle ju fotas till skolans årsbok idag. Trodde jag.

Då jag kom till fotograferingen visade det sig att det inte skulle tas klassfoto. Ensamma porträtt stod på schemat.
Var på väg att hoppa över hela fotograferingen, då kompisarna kom och släpade mig in i fotograferingsrummet.

Det tog 1 minut för varje knopp att fotas. För mig tog det 15 minuter. Under den tiden hann jag byta fotograf två gånger, fota X antal foton, prata small talk med fotograferna, tvinga människorna runt omkring att säga roliga saker för att jag skulle kunna dra till ett fint leende, skratta tillsammans med fotograferna åt hur roliga miner jag gjorde, samt stapla iväg med stolen i ren stress.

Tillslut blev jag trött på att försöka se fin ut. Drog till med ett hederligt pedosmile. Det fotot bad jag publiceras i boken.

Min spontanitet bidrar med problem i min vardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar