fredag 25 januari 2013

# belgian boys

Idag satt jag ensam i ett bord längst bak i matsalen, då plötsligt en grupp 2-meterslånga belgiska pojkar kommer och sätter sig med mig.

Vet inte riktigt hur jag ska reagera. Dels för att de är ENORMA i jämförelse med mig, samtidigt som mina vänner i matkön kommer bli flygförbannade då de inser att deras sittplatser är upptagna.

Bestämmer mig efter många om och men för att lämna bordet. Då jag traskar iväg håller jag på och glömmer kompisens nyklar, vilket resulterar i att ena pojkstackarn får ropa efter mig.

På vägen till mina vänner i matkön, möter jag på ena kompisen. Hon blir flygförbannad då hon inser att vårt bord är upptaget. Där går vi och försöker hitta ett nytt matbord. Kompisen har problem med hennes bricka. Hon skriker. Jag vänder mig hastigt om. Min väska kör rakt in i hennes bricka, och vattenglaset far ut över hela brickan, och dränker hennes splitternya telefon. 

Hon tappar kontrollen. Hon börjar skrika hysteriskt i världens högsta tonläge i den alldeles proppfulla matsalen.
"HEIDIIIIIIIIIIIIIIII!!! SE NU VA DU HAR GJORT!!!! ARHRHRHRHHA !!! HEIDIIIIIII"

Så vrålar hon då vi går genom den proppfulla matsalen. Jag försöker göra lugnande rörelser med händerna för att hon ska lugna ner sig. De nerlugnande rörelserna visar inget resultat. Hon fortsätter skrika.

Så sätter hon ner brickan på bordet där man tar åt sig mat. I matsalens absoluta mittpunkt. Hon fortsätter skrika. Alla tittar på oss.

Nolo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar