måndag 31 december 2012

Julen 2012 sammanfattat.

Lovade ju mina öron som gisslan ifall jag inte berättar vad jag sysselsatt mig med i H:fors.

Gick ju aldrig desto mer in på vad jag gjorde i Helsingfors under julen. Därför tar ju nyårsaftonen till ära, och sammanfattar mitt lilla äventyr.
Eftersom jag haft den absolut tyngsta hösten i hela mitt liv, blev jag erbjuden en kryssning över julen. Meningen var att jag skulle kunna vila och ta igen allt det jag missat under de senaste 2 månaderna. De tre senaste månaderna har varit ett helvete befattande såväl personligt sjukdomsbesked som ifrågasättande av det mest självklara.

Hoppade därför 22.12 på ett tåg mot Helsingfors. Kort därefter på en 5 dagars julkryssning mellan Helsingfors och Stockholm. Och älskling, fan jag levde.

Anlände till Helsingfors. Älskling välkomnade mig hem.
Var en sväng via Stockmann. Den affären har garanterat Finlands finaste skyltfönster.
Checkade in på båten. Var på väg att flyga upp i taket då jag insåg att jag skulle bo i De Luxe hytt.  
Hytten var amazing. Finaste chokladen + ett kylskåp fullt av softdrinks & alkohol. King size sängar och
ett gigantiskt fönster med bästa utsikten över gågatan innuti båten.
Satt i timmar och tittade på människor från all världens hörn. Somnade på kvällarna under en
himmel av gnistrande stjärnor. 
Stack på fika nu som då. Physalis en smakupplevelse i sig själv. 

Hann på en 2 dagars sväng till Stockholm också. Hann gå på shoppingsrunda samt ta del av storstadsliv. 

Kort sammanfattat vet jag inte när jag senast varit lika lycklig som då jag befann mig i Helsingfors. Börjar bli lite av en tradition, tre gånger under 2 månader. Helsingfors har blivit lite som min lilla oas, dit jag sticker då det blir för mycket.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar