onsdag 7 november 2012

FASTNA SOM EMIL I SOPPSKÅLEN.

Inatt har jag pratat i sömnen. Jag brukar göra det då jag drömmer hemska saker.

Drömde att jag skulle hämta vegetarisk soppa i skolans matsal. Intressant nog fanns soppan i en 1 meter djup kastrull. Jag gjorde ett försök att stiligt släva upp soppa, då jag plötsligt tappar släven ner i kastrullen. Jag försöker fånga upp den. Gick inte bra.

En minut senare hittar jag mig själv fast med hela kroppen i den 1 meter djupa kastrullen. Huvudet längst ner bland röran.
Börjar sprattla hysteriskt med benen i luften, för att slutligen lyckats klamra mig fast med benen runt ett tomt (tror och framförallt HOPPAS jag) bord. Börjar kravla mig bakåt med benen på varsin sida av bordet, i värsta sexpositionen alternativt föda-barn-position. En föda barn-position bara att du föder bakifrån istället för framifrån.

Då jag slutligen kom loss ställde jag mig i mitt soppdränkta hår med minimajs och morötter och vrålade över hela matsalen:

"JAAA, NOG E DE JU FAN NOG! HÄR STÅR JAG NU MED TVÅ OLIKA SOPPOR! EN FRÅN VEGETARISKA OCH EN FRÅN KÖTTSIDAN!
HUR I FAN SKA JAG VETA OCH FRAMFÖRALLT, MÄRKA, ATT KÖTTSOPPAN PÅ KÖTTSIDAN INNEHÅLLER KÖTT!!!!????"

Bra där Heidi.

kamerabarn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar