tisdag 16 oktober 2012

ETT SLAG FÖR FEMINISMEN.

Tjena män!

Idag har jag slagit ett slag för feminismen på modersmålstimmen. Ett hårt ett. Pratade om hur lata män är och hur vi kvinnor förväntas väcka dem då de surar på morgonen.

Stämningen i klassen var underbar. Då jag satte igång lyste läraren upp i världens smile och knöt näven i segergest. En pojke viftade med händerna i luften i stil med "BRA HEIDI, BEAT THEM ALL"
Resten av pojkarna hade såpass tragiska trauman sedan mina tidigare prat, att de lärt sig att det gäller att vara tyst då jag drar igång med mina feministiska tal.
Då jag ändå var igång tänkte jag också berätta hurudana män jag faller för, men upptäckte att det skulle låta som en desperat kontaktannons, något som inte skulle gå i hand med min idé om en Helsinki pojke.
Efter timmen fick jag höra respons att jag höll ett jättebra tal. Min vän Mathias tyckte jag skulle ställa upp i presidentvalet.
Heidi for president 2018, HEY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar