måndag 24 september 2012

I MATSALEN.


Idag satt jag och mina kompisar och åt i i matsalen. Jag satt och var buzy med att plocka ut gigantiska morotsbitar ur bolognesesåsen. Så kom jag plötsligt på en fråga:

"alltså jag måst passa på att fråga nu, men att har jorden en eller flera månar?"

Det bröt ut kalabalik i matbordet. Mina vänner slog sig med händerna i huvudet och skrattade tills de grät. Jag skrattade så mycket, så jag måste snyta mig. Inget litet snyt här inte. Ett gigantiskt FRÄS med sådan effekt att man hör hur snorbubblorna bubblar upp som frätande bakpulvet mot servetten, vrålar ut i matsalen. Rusning under matrasten 13.45 is it.

Om jag skrattat mycket före snytandet, skrattade jag GIGANTISKT denhär gången. Tårarna rann i floder. Hela mina ögon blev svarta. Börjar desperat doppa servetter i mina vänners vattenglas, och beföll dem i stil med Farao, att torka mig runt ögonen. Min vän fick göra ett försök att torka bort den runna maskaran, vilken bara suddades ut mer och mer. Snart var hela ögonpartiet svart som sot.

Medan min kompis stressat försöker torka mig runt ögonen och ber mig att sluta blinka som en tok, bidrar jag med stämning i form av skrika "TORKA MIG TORKA MIG", samtidigt som jag lyckas dra till med de mest misstolkande GNY GNY UH UH någonsin. Allt detta under rusningen på matrasten i en folkfylld matsal.

Jag börjar förstå varför mina vänner säger att det är jättetyst under de dagar då jag är borta från skolan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar