tisdag 14 augusti 2012

FÖRSTAKLASSISTER.

Så enormt många hittar till min blogg genom att googla "första gymnasiedagen". Det kan inte vara bra för de blivande gymnasieleverna, som försöker hitta lite bekräftelse i form av att allt nog kommer gå bra. Jag däremot, drabbar dramatiskt ihop något i stil med värsta "dramatiska high school drama" bestsellern.

Idag körde skolan igång igen. Började dagen med att hjälpa en liten vilsen förstaklassist att hitta utrymmet hon skulle till. Under resten av dagen skrämde jag förmodligen livet av nybörjar stackarna med mitt drastiska korridor beteende.

Förövrigt har jag insett att jag verkligen inte är beredd att göra dethär i 1 år. Hjärnan ber mig trycka på OFF knappen, men hjärtat ropar LET'S GO AND KICK SOME ASS.
Så vad väljer jag? "Listen to your heart", precis som någon uppmuntrade mig i tidernas begynnelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar