söndag 15 juli 2012

RABATT RENSANDE PENSIONÄR.

Igår var jag på släktfest. Familjen hade bara hunnit stiga ut ur bilen då bror inser att han glömt att sätta på linser. Jag blir otroligt intresserad av att kolla hur bra han ser på långt håll. dvs. legendariska, "hur många fingrar håller jag upp!?"
Springer 25 meter bort, börjar hoppa gigantiska jämfote hopp, håller X antal fingrar mot skyn och ropar "HUR MÅÅÅNGA FINGRAR HÅLLER JAG UPP!!!!!!!????"

Hör krafsanden bakom min rygg. Vänder mig om. En ynka meter bakom mig, sitter en dam och rensar en rabatt. Jag har nog aldrig sett någon gapa så stort.

Blir generad och springer iväg. Då jag sprungit 40 meter och hunnit ikapp de andra, vänder jag mig om. Tanten hade fortfarande munnen öppen.

illustrerar ansiktsuttrycket


// Heidi, chockerande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar