torsdag 7 juni 2012

GLAD PÅSK.

                    förhandspublicerat inlägg - godingar från det gångna skolåret                

På lördag morgon fick jag en spontan idé att sätta in örhängen i öronen. Har inte haft i på några månader.


Plötsligt faller något rött ner på mig. "REGNAR DE GENOM TAKET?" - min första reaktion.


Fem sekunder senare inser jag faktum. Det är blod. Blod från mitt öra. Drar bort håret och möts av blod. Inte bara en liten fläck blod, snarare ett öra totaldränkt i blod. Drabbas av panik.


Första tanken då jag insett att hela örat blöder: "MÅSTE HA EN BLOGGBILD!!!" Springer i 120/h till rummet för att hitta kameran. Just då tycker kameran det är rätt tillfälle att gömma sig. Efter ett evigt letande hittar jag slutligen kameran och knäpper ett par bilder.


Då bilderna är knäppta, möts jag av blod. Inte liksom tidigare, bara från mitt öra, nu finner jag långa ränder av blod längs hela min övrekropp, inklusive ett helt hus med röda blodfläckar på golvet.



Glad påsk, så att säga.
Om jag skulle ha låtit bloggbilderna vara, skulle örat vara blodfritt, inga blodfläckar på golvet, och inga blodsträck på hela mig. Men ni vet, jag gör Allt för bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar