torsdag 24 maj 2012

TWO-PACK.



För någon vecka sedan befann jag mig på en teckningslektion. Då jag är kreativ och använder min högra hjärnhalva, väcks också min västra hjärnhalva till liv, och jag har en tendens att komma med de mest oväntade frågor, som i normala fall inte skulle intressera mig det minsta.

Heidi: kan man ha en two-pack?
Kompis: ingen aning, men säkert kan man det
Heidi: inte för jag bryr mig, skulle väl säkert vara lika fult som en sixpack. Jag menar, inte går jag nu runt och känner på hans mage inte. Inte är det väl magen jag ska umgås med?

Två sekunder senare inser jag att klassen är ovanligt tyst. Vänder mig om, och ser att halva klassen sitter vända mot mig, och har följt med diskussionen. Efter min sista slutsats om att jag inte ska umgås med hans mage, satt de nu och log åt mina teorier.
En nervös vinkning, var det enda jag kunde komma med.

// Heidi, så länge du har en härlig personlighet - får du så ha en zero-pack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar