tisdag 22 maj 2012

SJÄLVFÖRTROENDEPEPP.


En av de viktigaste byggstenarna som bygger upp ett starkt självförtroende, är att våga ta chanser. Något som är ännu viktigare är att våga acceptera de val som går fel i livet. Det är viktigt att lära sig skratta åt de misstag man gör. 

För sisådär ett år sedan, var jag livrädd för att göra bort mig. Småsaker som att någon skulle se mig i smutsigt hår, eller höra mig svara fel på en lektion, skrämde mig. Kunde fundera väldigt länge på saker jag sagt och gjort fel. Backade tillbaka för nya människor. Det ska man aldrig göra.

Idag, ett år senare har jag kommit så pass långt att jag t.om. skriver om vad jag gör fel? Än sen om någon skrattar? Det är ju just det jag vill. Jag vill få människor att skratta och bli glada, av något så enkelt som de små saker vi alla gör bort oss med varje dag.
Valet att lära sig acceptera och leva med de saker man gör, får en att öppnas som människa. Då man lär sig acceptera en själv och misstagen man gör, blir det mycket enklare att öppna sig för resten av världen. Allt handlar om att våga tro på sig själv.

Backa aldrig tillbaka. Vi är alla människor, vi tar fel val, säger fel saker och tänker allt för mycket på sådant som får oss att känna oss dåliga. Sätt all den tid du är ängslig över saker du gjort, på att skratta och skina istället! För vet ni, människor gör så mycket konstiga saker hela tiden, så ingen minns det några dagar efteråt. Gör sådant som gör er glada, det blir så mycket enklare då!

Smile to the world, and the world will smile back to you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar