torsdag 1 mars 2012

MORGONBESTYR.


På fredagsmorgonen var jag lite extra fartfylld och ivrig då jag borstade tänderna. Plötsligt hittade jag mig själv med halva håret i tandkrämlödder. "MÅSTE FOTA DET TILL BLOGGEN SOM DAGENS FAILING!", tänkte jag.
Springer efter kameran. Ska just ta en bild, då telefonen faller ner på golvet, hörlurarna dras ut och musiken börjar dåna i huset.
Böjer mig snabbt för att plocka upp telefonen, sätta i hörlurarna för att få tyst på oljudet, så jag ska hinna ta dendär bilden någon gång.

Efter en evighet får jag telefonen att fatta att överföra ljudet till hörlurarna, istället för att ha på högtalaren. Kameran är beredd att ta bild.
Det är då jag märker - tandkrämslöddret var borta.

Var glad en stund ända tills jag insåg att löddret inte alls var borta. Nu fanns det inte bara i halva håret, nu fanns det över precis hela håret.
Så fick jag gå resten av dagen med en härlig pepparmint arom i håret.

// Heidi, är jag bra, eller bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar