torsdag 22 mars 2012

JAG ÄR HÄR IDAG.

Idag hade vi sportdag. Gick upp för ett berg 1 gång, de resterande 3½ timmarna chillade jag i kafeterian (gå igenom kompisars musiklistor & sätta mig så långt ut på ändan av bänken, vilket resulterade i att bänken drog en 180 upp i lyften, och jag var fem före att lyfta till högre höjder) 
Då sportdagen var slut, kom jag på att jag inte på morgonen anmält mig att jag var närvarande. Klarar mig riktigt bra utan frånvaroanteckningar, så tog beslutet att sådär 6 timmar försent gå och anmäla min närvaro och berätta att jag nog är på plats idag. 

Går in i huset och ska anmäla mig till läraren.

Jag: "Hej Bengt. Jag är här idag"
Läraren: "Hej Heidi. Jag vet att du är här idag"
Jag: "jag far sen inte hem med bussen, far med bil"
Läraren: "jag vet Heidi"

Efteråt insåg jag hur otroligt dum jag framstod. Måste ha framstått enormt frånvarande då jag säger "jag är här idag", då jag står rakt framför honom. Ungefär som om jag uppfattar att han inte kan se det själv. 
Jag framstod som allmänt enkel, dum.

* Bengt heter egentligen något annat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar