lördag 3 mars 2012

INGET BLIR ENKLARE AV ATT VARA BITTER / DEPPA.

                      SJÄLVPEPP.                                                    


Inget blir bättre av att vara bitter, och  sätta tid på att deppa och sjunka ner. Man måste helt enkelt bara ta tag i saken, göra det bästa av situationen - och hoppas det blir bättre.

Jag har relativt lätt för att deppa ner och sura över småsaker. Kan vara allt från att jag måste återgå till den döda vardagen efter en semester, att skolgången går väldans mycket neråt till att jag är orolig för framtiden.
Det sista är något som stör mig varje dag, är så otroligt rädd att jag inte ska lyckas med mina drömmar. Inte blir det lättare av att ha så otroligt mycket större drömmar än de flesta andra i min ålder har.
För det sista jag kommer göra, är att stanna i min hemstad, vara småbarnsmamma och bo i ett egnahemshus och jobba med något normalt.
För så ska det inte bli, jag siktar så enormt mycket högre.
Något som stör mig enormt är människor som inte tror på mig, tror att jag inte kommer lyckas. Människor som berättar för mig att jag kommer enda upp som alla andra, än hur jag gör. Människor som säger "du är så barnslig ännu för att förstå, du får se sedan att allt inte går enligt dina planer"
VAD I HELVETE?
Det här är mitt liv, jag bestämmer vart jag tar det. Och att inget kommer gå enligt mina planer? Jag ska ha vad jag ska ha, om jag så ska kämpa som fan för att nå det.

Jag ogillar det typiska idealet att man växer upp, utbildar sig, skaffar familj, och lever hela livet så. Det är min åsikt, men självklart förstår jag dem som faktiskt vill leva livet på det viset. MEN jag förstår inte att alla dessa som vill leva på tidigare nämda vis, har mage att hacka ner på alla som sticker ut ur mängden, alla som inte vill skuffa barnkärror längs samma gata hela livet.
Och om de som väljer en annan väg, accepterar det typiska idealet, VARFÖR kan inte det typiska idealet acceptera de som väljer en annan väg då?
Alla är olika, och ingen ska förstöra någons annans drömmar.
Därför hoppas jag att alla läsare, tänker till en extra gång vad ni egentligen vill med ert liv.
Skit i idealet hur man förväntas vara, och sikta mot stjärnorna på egen hand.
För en dag kommer du kasta det tillbaka på dem.

Jag ska sluta vara bitter, återgå till vardagen. Sikta stenhårt mot de mål jag har, och inte ge upp förrän jag är där.
Och läsare, det tycker jag ni ska göra också.
Never let them bring you down.

2 kommentarer:

  1. Så sant min käre vän!! de finns tillräckligt me människor som lever "vanliga" livet o int e nöjda.. såna ska int vi bli! (:

    SvaraRadera
  2. Det är bra Heidi! Fortsätt på den här linjen! Folk som inte vågar ta tag i sina drömmar kommer inte heller någon stans. Om du fortsätter så här kommer du bli något stort! I believe in you Heidi, don't let anyone stand in your way! Kan de inte acceptera dig så är det deras problem. Du är framtiden och det är du som bestämmer!

    SvaraRadera