onsdag 25 januari 2012

DEBATT.

Idag kom 9:onde klassisterna på besök för att bekanta sig med vår linje. Ironiskt nog skulle vi just samma dag ha en livlig argumenterande gruppdebatt i klassen. Min grupps debatt handlade om "against vegetarianism" 
Klassen delar upp sig på två, och det var meningen att vi i grupperna skulle planera vad vi skulle säga och hur vi skulle köra det hela. Vi sitter alltså i våra grupper och försöker få fram något bra. Jag var för övrigt den enda som hade googlat fram information, t.ex. "since we have teeth for meat, we should eat meat". 
Stämningen i gruppen var väl inte den bästa, så kände jag måste bjuda lite på mig själv.

Heidi: "but maybe we could have a very great introduction?"
någon i gruppen: "maybe, but what would it be then?"
Heidi *funderar en lång stund*
Slutligen: "WE CAN HAVE A SLOGAN!!!!" I could be like "EAT MEAT, AND YOU'LL BE SMART!!"

Efter min kommentar var stämningen allt annat än dålig. Jag bidrar med gapskratt liksom. Dock valde vi att inte läsa upp min slogan endå.
Synd, jag tror nämligen besökarna skulle ha blivit ytterst imponerade.

// Heidi, klassens pellejöns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar