fredag 20 januari 2012

BLÖDANDE FINGRAR & BRISTNA NAGLAR

Blir ni äcklade om jag berättar att det rinner genomskinlig vätska inklusive blod från mina fingrar, samt att mina naglar ser ut att inte ha blivit klippta på 5 år? Det är vad det här inlägget kommer handla om.

Någon som vill gissa vad som hänt? Jo, jag har spelat - både gitarr och bas. Det sistnämda tog hem vinsten. Blödande fingrar och avrivna naglar är dagens melodi. Det är så resultatet kan se ut då du lever dig allt för mycket in i musiken, och har som jag skrev igår, känsliga fingrar med mycket tunn hud.

"Satt och spelade bas, då jag plötsligt ser en ljusröd vätska som täcker virket som strängarna är fast på. Jag hinner intala mig själv att det är en någon stackare som tycks ha spelat så mycket att hans fingrar börjat blöda. Tio sekunder senare inser jag faktum att det är jag som är stackaren. Det är mina fingrar som är uppsvullna och blöder... PLUS att jag lämnat spår efter mig, i form av torkat blod på en bas.."

Då timmen är slut ställer jag basen ifrån mig. Ska stiga upp, då jag snubblar på en väldans hög av kablar - och faller på golvet. Samtidigt som jag faller mot golvet, ser jag hur basen sakta men säkert gör sig beredd att falla på golvet. Som den sanna hjälte jag är, sträcker jag mig snabbt och hinner just och just få tag i basen innan den skulle ha slagit hårt i golvet (och bidragit med en väldans duns som skulle ha lockat mycket nyfikna på plats)

Det tidigarenämnda var tydligen inte tillräckligt. Då jag kommer ut ur klassen inser jag att jag tappat ett öränge. Resultatet är att jag får gå fin med örhänge i ena örat, och känna mig som en karl.

Resten av dagen värkte fingrarna som bara vad. Väldans trevligt med tanke på att vi skulle skriva teori i häftet, vilket resulterade i att jag tappert fick försöka hålla pennan mellan fingrarna, för att inte bidra till mer smärta än vad jag redan led av.

// Heidi, och med dessa mysiga fingrar sitter jag nu och knapprar på skolans tangentbord...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar