måndag 12 september 2011

DÅLIG DAG SAMMANSTÄLLT I ETT INLÄGG.



Vaknade av att det ösregnade och bihålorna värkte.
Skolan började 11.45 - men jag tog beslutet att fara till skolan tidigare och passa på att skriva bort ett arbete då det är lungt i datasalen. Klockan 09.15 stiger jag in i datasalen, sätter mig vid en dator och ska logga in för att skriva arbetet.

" this accound can't be used, contact the programer" är vad jag möts av. Great! Good luck to find the programer som alltid är ute och villar och aldrig finns på plats då man behöver honom. Så där sitter jag i skolans datorsal och det är 2.45 timmar tills skolan börjar. HÄRLIGT.

Börjar ringa runt till all världens vänner för att hitta någon som skulle kunna vara villig att komma till skolan 2 timmar tidigare, inte världens enklaste precis. Alla är tydligen fullt inställda på att komma klockan 11. ONLY 2 timmars väntetid dit... Tack och lov kommer det folk about 15 minuter senare och jag slipper vara lonely wolf. Lyckas dessutom få lösenord till en kompis dataaccount så jag kan logga in och skriva arbetet senare.

Dagen går grymt sjukt. Fysiken suger som alltid och då läraren ber oss markera för vem som behöver ett visst papper, lyckas han missa min lilla hand båda gångerna --> jag får vara utan papper. Kul. Jag är för lat för att säga till, och leidon termometern håller på att koka över. Sista timmen har jag grym leidon.

Efter sista timmen bestämmer jag mig för att stanna och skriva arbetet nu när jag har en fungerande account. Sätter mig vid datorn, loggar in - och in med minnespinnen i datorn. Congratulations, för då finns tydligen inte det jag sparat på minnespinnen. Försöker om och om igen, inget resultat. Så hela skitdagen slutar med att jag ställer mig i ösregnet och väntar på att fara hem.

// dator hatare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar