söndag 18 september 2011

ISHOCKEY KATTEN.





Ibland är jag i min egna värld på timmarna. Typ på förra finska timmen.
En av mina klasskamrater sitter och pratar om en katt. Jag borde vara tyst och jobba, men jag blir fundersam.


Jag: AJJ VAD HADE KATTEN MED ISHOCKEY ATT GÖRA?
Han som pratade om katten: ishockey? Va f*n? Vad har ishockey med dehär att göra?
Jag: Nejmen du pratade ju om en katt och ishockey!
Han som pratade om katten: ishockey? alltså jag har inte sagt ett endaste ord om ishockey...Jag nämde bara en katt...
Jag: meen meen ...! :(


Hela klassen skrattade (kan bero på att mina blond incidenter inte är speciellt diskreta) För övrigt hade inte ett endaste ord angående ishockey nämts under hela katt berättar händelsen.


Men jag hade sett de blå-gula ishockeyflaggorna vifta så ivrigt i mitt huvud. Och spelarna som flög fram. Jag är fortfarande säker på att han hade pratat om ishockey.

// Heidi, ivrig ishockey spelare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar