tisdag 23 augusti 2011

DA MEDIA VUELTA.

Meningsutdrag ur "Danza Kuduro", en av de bästa sommarlåtarna som någonsin gjorts. Har dock inte en blekaste aning vad det betyder.

Idag har jag börjat dagen med att hetsringa runt till mina vänner kl. 7.40 på morgonen för att få låna en finska bok över en lektion, eftersom jag e så * lat att jag inte orkat fara och köpa en själv.
Sedan har jag spontan meddelat att jag slutar på franska (hela 1 timme franska blev det för mig) till mina vänner som fick föra det vidare till läraren (hihi) Uppsägandet av mitt franska kontrakt slutade i att jag fick en 1.45 timmes håltimme i stället. Leidon, hunger och skithumör beskriver de minuterna bra.
Därefter genomled jag en engelska lektion där jag satt och gjorde mig osynlig för att slippa framföra min presentation om mig själv. (reason: ALLA andra i gruppen hade skitbra, planerade presentationer och min egen låg i bottnen) Sista timmen fysik, spenderades med en paruppgift där vi skulle mäta volymen av en vattenflytandekork? Mitt par pratar finska, jag pratar svenska. Alla förstår vilken show det blir då vi ska kommunicera, blir inte enklare av att jag inte förstår det minsta av vad jag ska räkna ut.

Tycker synd om mitt par, hon fick förklara samma sak för mig säkert 8 gånger. Och jag såg fortfarande ut som ett frågetecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar