måndag 19 november 2012

"Du har nog så vackra och välskötta tänder, att du inte behöver komma på någon granskning förrän 2015"

Idag var jag hos tandläkaren.

En timme innan min tid, klampade jag in i vänterummet. Väntade länge. Då det var 5 minuter tills min tid, kom en läkare fram och berättade att jag inte skulle vara hos dem. Drabbades av panik. Sprang runt hela hälsostationen.

Efter ett hysteriskt utredande i receptionen står det klart att jag nog ändå är på rätt ställe. Hinner bara komma inflåsandes i vänterummet svettig som en nyduschad flodhäst, då läkaren ropar upp mitt namn.

Lade ner mig i tandläkarstolen. Ni kan aldrig förstå hur roligt det är att bli undersökt av en läkare, vars mage kurrar som en grävmaskin.

Okay, erkänn. Ni har saknat mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar