söndag 11 november 2012

AMOR HEIDI.

                                                             - förinställt medan jag är i Helsingfors -                                                                  

En dag skulle jag ge ett brev åt en pojke i min klass. Brevet var från min mamma till hans mamma. Jag visste inte vad som stod i brevet.

Då snubben kommer in i klassen viftar jag hysteriskt med brevet i cirklar i luften och vrålar ut ett enormt "HEEEEEJJJ !!!!! JAG HAR ETT BREV TILL DIG!!!!!"

Hela klassen vänder sig mot mig. Alla vi som är uppväxta på 2000 talet känner till ungdomens kärleksbrev. Utan att åskådarna måste öppna sina munnar, genomskådade jag vad de tänkte. "Heidi har skrivit kärleksbrev!!"
Pojken tar brevet och går och sätter sig på andra sidan klassen.
En stund senare hör jag skratt från andra sidan klassen. "Heidi, det var ett recept på smörgåstårta"

Snälla mamma, vad tänkte du nu riktigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar