fredag 27 juli 2012

ATT SKAKA HAND.

- tidsinställt inlägg while I'm in Italy -

Då du anländer till gigantiska släktfesten och fruktar faktum att skaka hand. Smiter diskret in i köket och leker intresserad av att hjälpa till med maten, medan skaka hand kalaset utspelar sig i vardagsrummet. Då du ser skuggor i köksväggarna som skvaldrar om att "skaka-hand fara" är på väg, smiter du till tamburen. Fem minuter senare tillbaka i köket, då faran är borta. Leker intresserad av matlagarens nyklippta hår, medan skaka hand kalaset fortsätter i vardagsrummet. Är just som bäst inne i hår klippnings snacket då du känner flåsande bakom dig. Människorna har smugit sig in, utan att du märkt det. Blir några "MEEEEEN HEEEEJ, SÅ ROLIGT ATT TRÄFFAS!!!" *skaka hand, skaka hand*, för att sedan smita ut i tamburen igen. Sedan smiter du in i vardagsrummet och sätter dig i ett hörn där ingen mer får syn på dig. Säger inte ett ord.

30 minuter senare har skaka hand kalaset dött ut. Du sitter jätteglad för faktumet att du bara behövde skaka hand med 4 stycken. Då du är som allra gladast stiger plötsligt en av människorna upp. Någon vars jätte enorma fotölj, du på golvet gömt dig bakom. Stiger upp och säger "jag och Heidi glömde visst att skaka hand". Jag tvingas igenom ännu en handskakning.

Men tro inte det var över. Då denna släkting håksade att han inte hade hälsat på mig, vaknade resten av världen upp. Resten av världen som bestod av ytterligare några tiotal avlägsna släktingar som fick för sig att komma och byta hand berörning med mig.

Jag hatar att skaka hand. Man ska inte säga hata. Okej, ogillar väldigt mycket då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar