måndag 11 juni 2012

RIVER SÖNDER SKOR.

                    förhandspublicerat inlägg - godingar från det gångna skolåret                 

Det finns ett faktum att jag gillar vårskor, gillar vårskor så pass mycket att jag helst skulle gå runt med dem året om. Så och idag. Dagen började bra - då jag stiger in på skolgården trampar jag i världens största snöhög, så det totalläcker in i skorna. Hela fötterna blev våta. Väl framme i skolan sliter jag av skorna.
Fötterna hinner torka under dagen.
Då jag ska fara hem, ska jag sätta på skorna. Vad händer?
Jag lyckas riva sönder skon. Såklart i ändan av foten, så det ska vara så synligt som möjligt, så alla ska se.
Sen ska jag stiga ut på skolgården. Hinner bara ut, då jag stiger rakt in i en snöhög. Och så blev fötterna blöta, once again.

Jag rekommenderar inte att gå med vårskor, då det ännu finns ett 10 cm snötäcke.


Heidi, extra sockor någon?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar