fredag 13 januari 2012

FREDAGEN DEN 13:nde

Eftersom jag är lite av en one of a kind, brukar mina fredagar den 13:nde vara fyllda av positiva och kul saker, istället för olyckor och annan skit som för de flesta andra människor.

Jag har chansen att gå i världens bästa klass. Idag fick vi läraren att åka hem, efter att hon vrålat i klassen att vi är den sämsta och omognaste klass hon sett på 20 år, och att det verkligen inte kommer att bli något av oss. Resultatet av hela dramat var att vi fick sluta 45 minuter tidigare, antagligen helt okej för oss alla, en fredagseftermiddag.

Vi hann bara komma ut genom klassen fullt igång med skit pratande, då brandalarmet ringde. Slet åt oss jackorna, slöade oss ut. Väl ute stod jag lyckligt och ivrigt hoppade och berättade hur jättekul denhär dagen varit, medan alla andra irriterat stod och frös och helst av allt ville in. Till slut kom till slut den coola brandbilen.
Vad var det jag sa, mina fredagar de 13:nde äger.

// Heidi, fredagen den 13:nde lover

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar